קו חלוקה כדרך לעצמאות כלכלית

מרבית יצרני המזון ומשווקיו בארץ מפעילים את מערך ההפצה שלהם באמצעות קווי חלוקה, בצורה זו הם מפריטים את ההפצה לזכיין (מחלק) חיצוני שדואג להפצת מוצרי הפירמה, בדרך זו הפירמה מורידה מעצמה את נטל ההפצה, אחריות על עובדים נוספים ותחזוקת רכבים כאשר הרווח העיקרי של הפירמה הוא בפריסה גיאוגרפית רחבה יותר.

עצמאי שמפעיל את הזיכיון (קו חלוקה) מצליח להרוויח יותר מאשר היה עובד כנהג שכיר. חשוב להדגיש שזכיין קו החלוקה יוצר לעצמו הכנסה שניתנת להגדלה אבל מחייבת טיפוח.
הגדלת ההכנסה מתבצעת על ידי הוספת נקודות חלוקה והטיפוח מתבטא בהגדלת הכמות המוצרים בכל נקודת חלוקה, בהתאמה הקו יהפוך לרווחי יותר.

תחזוקת הקו על ידי הזכיין משביחה אותו וביום מין הימים, כאשר מתקבלת ההחלטה לפרוש מהקו, הוא יוכל לבצע רווח הון (קרי: למכור את הזיכיון, קו חלוקה, במחיר גבוה יותר ממה שנרכש על ידיו).

מערכת היחסים בין הזכיין ליצרן מבוססת על סיטואציה של WinWin .
הפירמה מגדילה את מחזור המכירות שלה ובנוסף מגדילה את הפריסה הגיאוגרפית שלה והזכיין
נהנה מרווח חודשי, הכנסה שמובילה אותו לעצמאות כלכלית ולהשבחת הנכס שלו, קו החלוקה. (ככל שהכנסת הקו גדלה שווי הנכס גדל בהתאמה).

ישנם מספר אסטרטגיות להפעלת קווי חלוקה, אחת מהן היא הפעלת הקו באמצעות עובדים שכירים בשיטה זו בעל הקו יוצר לעצמו הכנסה פסיבית.

בבואנו לבדוק את ענף קווי החלוקה וליצור קשר עסקי עם פירמה חשוב לתת דגש על מספר דברים, וישנן מספר שאלות שעלינו לשאול:
• אחת הבדיקות החשובות והבסיסיות ביותר היא וותק, משך זמן הפעלת קו החלוקה, ומספר  השנים בהם הפירמה פועלת. בדיקת הוותק מאפשרת להסיק מסקנות על רמת יציבות קו החלוקה.
• מי הם המתחרים של הפירמה? קיימת עדיפות ברורה להיקשר לפירמה שהיא לידר (מובילה  בתחומה).
• אחוז הרווח בענף והשפעת העונתיות על העסק.
• מהי עלות תחזוקת הקו? כלומר סוג הרכב הנדרש להפצה, כלל אצבע חשוב הוא ככל שניתן להשתמש ברכב קטן יותר, כך יותר טוב (אופנוע, רכב פרטי,רכב מסחרי, משאית), מאחר ורכב קטן הוצאות הדלק, האחזקה והביטוח זולים יותר.
• כיצד מתבצע תהליך הגביה ומהו אחוז החובות אבודים.
• מהי רמת המעורבות של הפירמה בהפעלת הקו, לדוגמא: מרכז לוגיסטי נגיש ונוח, מוקד שירות לקבלת הזמנות ופניות מצד הלקוחות, רמת הטכנולוגיה בפירמה (קרי:שימוש באינטרנט ומסופונים) הנושא החשוב ביותר שיש לשים לב אליו במעורבות הפירמה הוא תחום השיווק שבא לידי ביטוי באנשי מכירות שיוכלו להגדיל ולהשביח את קו החלוקה ובאמצעותם ניתן יהיה להוביל את הזכיין למטרה הנחשקת שהיא עצמאות כלכלית.

טרי על הבוקר מתרחבת ומזמינה אותך, להצטרף להצלחה!
הקלק כאן, השאר פרטים ונציג יצור עימך קשר בהקדם.

הכותב הינו חי רבין מנהל שיווק בחברת טרי על הבוקר ובעל תואר ראשון בתחום כלכלה ומנהל עסקים.
חברת טרי על הבוקר מתמחה בהפעלת קווי חלוקה להפצת מוצרי מאפה וחלב טריים לשוק הפרטי והמוסדי.
טרי על הבוקר 052-2536726 | 03-9639639 | www.Boker.co.il

קווי חלוקה