הצטרף עכשיו

להזמנה טלפונית03-9639639

טלפון03-9639639

  • החשבון שלי

    לכניסה לחשבונך עליך לבצע לוגין למערכת אם אינך רשום

    להרשמה לשירות  
הבלוג שלנו





עשרה טיפים לתפריט מאוזן ובריא


 1. הרבו בשתיה.
מומלץ לשתות 8-10 כוסות נוזלים ביום. עדיף מים.

2. העדיפו דגנים מלאים והעשירו את התפריט בסיבים תזונתיים.
הסיבים נמצאים למשל בדגנים מלאים, לחם חי, אורז מלא, בקטניות, בקליפות של פירות וירקות , במזונות מועשרים בסיבים כגון יוגורטים ואפשר גם להוסיפם בצורתם הגלמית.

3. צרכו 3 מנות חלב ומוצריו ביום. חלב, גבינות לבנות, גבינות צהובות, יוגורטים וכו'.

4. צרכו פירות וירקות ב- 5 צבעים: ירוק, אדום, כתום, סגול ולבן.

5. שלבו בתפריט דגים העשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 (כגון סלמון, הרינג, מקרל), לפחות פעמיים בשבוע .

6. המעיטו בשימוש בשומנים רווים (כגון :חמאה ,מרגרינה ,שמנת , בשרים שמנים וכו' ) והשתדלו להכיל בתפריט היומי מעט שומן חד בלתי רווי (כגון: שמן זית, זיתים, טחינה או אבוקדו).

7. העדיפו שיטות בישול דלות שומן (כגון : גריל, אפיה או בישול על פני טיגון ) .

8. המעיטו בשימוש במלח, בסוכרים פשוטים, וכן בשימוש בחומרים משמרים ובצבעי מאכל .

9. נסו להקפיד רב הזמן על 3 ארוחות עיקריות ביום ועל ארוחות ביניים קטנות ביניהן (כגון : פרי, מוצר חלב, מרק דל קלוריות או קרקר עם גבינה ) .

10. הקפידו על גיוון בתפריט.
אכלו בכל יום מכל קבוצות המזון , וגוונו ככל הניתן את צריכת המזונות בתוך כל קבוצה:
פירות וירקות שונים, דגנים שונים וכו'.

* בנוסף , אל תוותרו ועסקו בפעילות גופנית .
זהו חלק בלתי נפרד מהקפדה על בריאות ומשקל גוף תקין .





אולי יעניין אותך גם:


שוקו ולחמניה שוקו ולחמניה

הטעם שמחזיר אותנו לילדות... ›› המשך לקרוא

סנדוויץ סנדוויץ

הכל התחיל באריסטורקט אנגלי... ›› המשך לקרוא

מיץ תפוזים טרי מיץ תפוזים טרי

לסחוט ממנו כוס של בריאות! ›› המשך לקרוא